Shkolla Verore Ndërkombëtare: Shkenca dhe praktika për trashëgiminë kulturore Në kuadër të projektit REACH

Shkolla Verore Ndërkombëtare: Shkenca dhe praktika për trashëgiminë kulturore

Në kuadër të projektit REACH – Përmirësimi i kapaciteteve kërkimore të arsimit të lartë shqiptar në ruajtjen dhe restaurimin e Trashëgimisë Kulturore nisi sot në Parkun Arkeologjik të Apollonisë Shkolla Verore Ndërkombëtare: Shkenca dhe Praktika për Trashëgiminë Kulturore. Pjesëmarrës janë studentë nga universitete të ndryshme, partnerë në projekt: Universiteti i Arteve i Tiranës, Universiteti Politeknik i Tiranës, Universiteti “Luigj Gurakuqi” i Shkodrës, Akademia e Studimeve Albanologjike, Ministria e Arsimit dhe Sportit, Universiteti i Bolonjës, Universiteti i Urbinos Carlo -Bo, dhe Escola Superior de Conservacion e Restauracion de bens Culturais de Galicia , Pontevedra Spanjë, të cilët punuan së bashku për të ndërtuar kapacitete dhe për të shkëmbyer përvoja në fushën e ruajtjes dhe ruajtjes së trashëgimisë kulturore. Qëndra për inovacion Fondazione Flamigna -Cifla, si partnere në projekt mundësoi një bashkëpunim dhe koordinim të ngushtë. Një faleminderim i veçantë për të gjithë partnerët dhe fondet Erasmus + të BE-së që mundësojnë këtë bashkëpunim.

Kjo shkollë verore është një nga aktivitetet më të rëndësishme për të ndërthurur teorinë dhe praktikën, gjatë menaxhimit të trashëgimisë kulturore dhe praktikave më të mira për restaurim. Gjatë këtij projekti ne si profesorë dhe studiues mësuam nga kolegët tanë në Itali, Spanjë dhe Shqipëri praktikat më të mira, kuadrin ligjor dhe aktivitetet laboratorike se si të mbrohen dhe restaurohen artizanatet. Ne u udhëhoqëm nga partnerët tanë të BE-së në zbatimin e aftësive kërkimore dhe praktikave më të mira për studimin dhe ruajtjen e Trashëgimisë Kulturore në Shqipëri.

Procesi i ndërtimit të kapaciteteve ndihmoi gjithashtu në zhvillimin e aftësive plotësuese në lidhje me disiplinat që kontribuojnë në studime të qëndrueshme dhe aktivitete konservuese. Në kuadër të këtij projekti morëm objektet e laboratorit dhe mësuam si të zbatojmë metodologji të reja, si të trajtojmë qasjen ndërdisiplinore duke kryer kërkime të aplikuara në ruajtjen e Trashëgimisë Kulturore.

Për të vlerësuar procedurat për vlerësimin e konservatorëve-restaurues si një personalitet profesional shumë i kualifikuar sipas standardeve të BE-së, partnerë janë gjithashtu edhe organet qeveritare.

Sot ishte dita e parë dhe në vazhdim do të punojmë intensivisht për të përmbushur programin e kësaj shkolle. Përveç vizitës interesante në zonën arkeologjike të Apollonisë dhe prezantimit teorik të veçorive të përgjithshme të kategorive të objekteve dhe strukturave, do të merremi edhe me:

- Metodologjitë e kërkimit në laboratorin diagnostik.

- Menaxhimi i teorisë dhe kriteret e konservimit të pikturave, objekteve arkeologjike.

- Metodat shkencore për analizimin e objekteve arkeologjike. Teknikat e konservimit dhe restaurimit të objekteve arkeologjike.

- Menaxhimi ndërdisiplinor i kufijve dhe mundësive të trashëgimisë kulturore.

Që nga fillimi, qëllimi i projektit ishte të bënte së bashku shkencëtarë, restaurues dhe qeveri në mbrojtjen e trashëgimisë kulturore. Dhe ne kemi shumë site, objekte dhe vepra artizanale dhe piktura, por edhe shumë probleme për menaxhimin dhe mbrojtjen e tyre. Për këtë arsye mendojmë se do të krijojmë një lidhje të mirë jo vetëm mes studiuesve në nivel kombëtar dhe ndërkombëtar, por edhe mes studentëve tanë. Shpresojmë që puna të konsolidohet, me mundësi për të zhvilluar projekte të mëtejshme të përbashkëta.